Együnk finomat, jól! – Gofri

A családomra soha nem volt jellemző a vasárnapi villásreggeli, amikor választhattam volna a rántotta, a gofri, vagy a palacsinta között. Én mindig zsíros kenyérrel és lila hagymával kezdtem a napot kiskoromban. 😀 De amióta változtattam, azóta ugye a zsíros kenyér eléggé kiesett a reggelik sorából. Így viszont újakat kellett felfedeznem és ugyebár nem ehet az ember mindig zabkását. Ezért megszületett az én kis finom gofrim, ami túrókrémmel és meggyel valami isteni finom!

Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • édesítő ízlés szerint ( 100 grammnak megfelelő folyékony édesítő nálam )
  • 2 evőkanál kókuszzsír
  • kb 200-250 g zabliszt ( ez irányadó mennyiség )
  • kb. 200-250 ml víz/tej/magtej

Mindenekelőtt bekapcsolom a gofrisütőt, hogy felmelegedjen, mire a tésztám kikeverem. 🙂

A két tojást összekevertem az édesítővel, majd beledolgoztam a felolvasztott kókuszzsírt is. Ezután annyi lisztet szórtam a tojásos-zsíros keverékemhez, amíg egy nyúlós masszát nem kaptam. Ezután tejet öntöttem bele, hogy egy sűrűbb állagot kapjak. Mintha egy sűrű palacsintatésztát csinálnék. Ne legyen folyós, mert akkor abból nem lesz gofri! Addig csináltam ezt a tejjel és a liszttel, amíg megfelelő mennyiségű tésztát nem kaptam, ezért írtam, hogy a liszt és a tej is irányadó mennyiség. Próbáltam én már recept alapján kiméricskélni pontosan, de nekem az sosem lett megfelelő állagú. 😀  Miután meg van a tészta, nem kell pihentetni, egyből mehet a sütőbe. Kísérletezzetek, nálam általában 2-2,5 evőkanálnyi adag töltötte ki az egész formát.

gofri

Minden egyes esetben, MIELŐTT a tésztát beletennéd a formába, kend ki kókuszolajjal! Ez baromi fontos, különben aznap nem reggelizel. 😀

Túrókrémmel imádom, de lekvárral is biztos finom, vagy akár csoki öntettel. ❤

Jó étvágyat! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

